Bli bättre på kundkontakt via sociala medier

Har du ett företag eller en e-handel som du skulle vilja ta till nästa nivå? I så fall har vi ett tips till dig, oavsett om du drivet ett traditionellt försäkringsbolag eller en shop där du säljer stickade tröjor. Det vi pratar om är smidig kundtjänst och kundkontakt som även stämmer överens med dagens utveckling inom sociala medier.

Viktigt med förtroende och närvaro

För att ditt företag ska kunna behålla kunder, vare sig de är missnöjda eller bara har en fråga, så måste du ha en väl fungerande och lättanvänd kundtjänst. Du måste kunna möta den förväntning på transparens och tillgänglighet som finns idag, och samtidigt göra upplevelsen njutbar.

Detta gör du genom att digitalisera och övergå till sociala medier. Kunder vill inte behöva stå i långa telefonköer eller vänta på särskilda klockslag då kundtjänsten är öppen. De vill kunna skicka ett mejl mitt i natten, delta i en snabb chatt eller prata in röstmeddelanden för att göra sig förstådda. De vill få yttra sina funderingar utan att ta hänsyn till ditt företags begränsningar, via ett medium som passar dem.

Om du vill veta mer om hur du kan digitalisera och effektivisera ditt företags kundtjänst, läs mer på nätet.